Sporo nazw questów w grze Cyberpunk 2077 to tytuły piosenek

Większość z Was doświadcza Cyberpunka 2077 w rodzimej wersji językowej, ale jesteśmy przekonani, że wśród naszych Czytelników znajdują się też śmiałkowie, którzy w nową produkcję studia CD Projekt Red grają po angielsku. To właśnie oni powinni zwrócić uwagę na kapitalny zabieg, jakiego dopuścili się deweloperzy. Bardzo duża liczba questów w omawianym erpegu zawdzięcza swoje nazwy tytułom mniej lub bardziej znanych utworów muzycznych, przy czym przeważająca większość z nich powstała co najmniej kilkadziesiąt lat temu.

Do tej pory doliczyliśmy się około czterdziestu różnych przykładów, a jesteśmy przekonani, że na tym się nie skończy. Co ważne, tytuły piosenek są obecne zarówno w questach z głównego wątku fabularnego, jak i w zadaniach pobocznych. Biorąc pod uwagę fakt, że wszystkich tych misji jest dokładnie 100, to sporo zostało jeszcze do odkrycia.

Nie wiemy kto wpadł na ten pomysł i według jakiego klucza dobierane były tytuły, ale z pewnością musiał być to człowiek zakochany w klasyce. Mimo że wśród propozycji znajdują się nowsze produkcje, to jednak sporo namierzonych przez nas piosenek pochodzi z lat sześćdziesiątych, siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Aż trzykrotnie na listę wpisał się nieistniejący już zespół The Stooges, w którym swego czasu śpiewał Iggy Pop, dwa razy wystąpiły też grupy The Doors, Talking Heads oraz słynny wokalista Johnny Cash. Warto zaznaczyć, że trzykrotnie pojawia się również fikcyjny band Samurai, w którego rolę wcielili się członkowie szwedzkiego Refused. W ich przypadku mówimy oczywiście o utworach stworzonych na potrzeby zarówno gry fabularnej Cyberpunk, jak i gry komputerowej Cyberpunk 2077.

Nie pozostaje nam nic innego, jak zaprezentować Wam listę, ale zanim tą nastąpi, kilka drobnych uwag. Po pierwsze, nie jesteśmy przekonani do wszystkich typów, bo np. Kylie Minogue i Lana Del Rey średnio odnajdują się w grupie rockmanów, ale po wnikliwym badaniu nic lepszego nie przychodzi nam do głowy. Po drugie, lista wciąż nie jest pełna i zostanie zaktualizowana w niedalekiej przyszłości. Już teraz mamy namierzonych kilku kandydatów, a niewykluczone, że pojawią się kolejni. Po trzecie, ciekawostka nie dotyczy polskiej wersji językowej, choć przypuszczamy, że tam też dałoby się odnaleźć kilka przykładów. Sprawdzimy to niebawem.

ZADANIA GŁÓWNE

  • Automatic Love – Kylie Mingoue (1994)
  • Belly of the Beast – Anthrax (1990)
  • Disasterpiece – Slipknot (2001)
  • Double Life – The Cars (1979)
  • Down on the Street – The Stooges (1970)
  • For Whom the Bell Tolls – Metallica (1984)
  • Forward to Death – Dead Kennedys (1980)
  • Gimme Danger – The Stooges (1973)
  • I Walk the Line – Johnny Cash (1956)
  • Knockin’ on Heaven’s Door – Bob Dylan (1973)
  • Last Caress – The Misfits (1980)
  • Life During Wartime – Talking Heads (1979)
  • Lightning Breaks – The Plasmatics (1982)
  • Never Fade Away – Samurai
  • Search and Destroy – The Stooges (1973)
  • Totalimmortal – AFI (1999)
  • We Gotta Live Together – Jimi Hendrix (1970)
  • Where is My Mind? – Pixies (1980)

ZADANIA POBOCZNE

  • Beat on the Brat – Ramones (1976)
  • Big in Japan – Alphaville (1984)
  • Both Sides, Now – Joni Mitchell (1966)
  • Burning Desire – Lana Del Rey (2013)
  • Chippin’ In – Samurai
  • Ex-Factor – Lauryn Hill (1998)
  • Full Disclosure – Fugazi (2001)
  • Happy Together – Turtles (1967)
  • Human Nature – Michael Jackson (1995)
  • I Can See Clearly Now – Johnny Nash (1972)
  • I Fought the Law – The Clash (1977)
  • Imagine – John Lennon (1971)
  • Psycho Killer – Talking Heads (1977)
  • Queen of the Highway – The Doors (1970)
  • Riders on the Storm – The Doors (1971)
  • Send in the Clowns – Stephen Sondheim (1973)
  • Shoot to Thrill – AC/DC (1980)
  • Sinnerman – Nina Simone (1965)
  • The Ballad of Buck Ravers – Samurai
  • The Beast in Me – Johnny Cash (1994)
  • The Fool on the Hill – The Beatles (1967)
  • The Prophet’s Song – Queen (1975)
  • Venus in Furs – The Velvet Underground (1967)
  • With a Little Help from My Friends – The Beatles (1967)

Na koniec dodamy, że pomysł – choć zacny – nie jest do końca oryginalny. Podobnego zabiegu użyli swego czasu twórcy gry Assassin’s Creed: Rogue, ale oni skoncentrowali się wyłącznie na tytułach płyt i utworów kanadyjskiej grupy Rush. Więcej na ten temat możecie przeczytać w tym miejscu.