Druga odsłona serii Mafia jest świetnym przykładem gry, której deweloperzy zostali zmuszeni do dokonania drastycznych cięć, by móc dostarczyć gotowy produkt w wymaganym przez wydawcę terminie. Dziś dla odmiany nie będziemy jednak skupiać się na skasowanych zakończeniach, misjach oraz świetnie zapowiadających się mechanikach rozgrywki, które ku naszej rozpaczy ostatecznie poszły pod nóż. W niniejszej ciekawostce skupimy się na czymś zupełnie innym, mianowicie na odrzuconych projektach ekranu startowego, bo jak się okazuje, pracownicy studia 2K Czech przygotowali ich całkiem sporo.
Menu główne gry musi wyglądać dobrze, bo jest to pierwsza rzecz, jaką widzi każdy gracz po odpaleniu gry. Czescy deweloperzy najwyraźniej byli tego świadomi, bo zanim postawili na ekran, który podziwiamy dziś w Mafii 2 (ten z panoramą miasta Empire Bay), graficy przygotowali co najmniej osiem innych wariantów. Kilka z nich zostało zaprezentowane jeszcze przed premierą produktu, inne zobaczyliśmy dopiero w dołączonym do edycji kolekcjonerskiej artbooku. Wszystkie te propozycje postanowiliśmy zaprezentować niżej, choć od razu ostrzegamy, że nie porażają one swoją wielkością. Niestety, na lepszej jakości obrazki nie możemy po prostu liczyć.

Choć finalny ekran startowy Mafii 2 ogólnie nam się podoba, to jednak zwrócimy Waszą uwagę na jeden, dość pomysłowy projekt, który został odrzucony. Mowa o menu głównym, prezentowanym w formie rozbitej szyby. Graficy studia 2K Czech wymyślili sobie w tym wariancie, że liczba widocznych odłamków szkła będzie uzależniona od ilości miejsca, którego potrzebują na zaprezentowanie tekstu. Dlatego właśnie widniejący na pierwszym planie obrazek pokazywany jest niemal w całości przy próbie zamknięcia aplikacji, a wyraźnie ustępuje on jednolitemu tłu, kiedy wybrane zostają rozbudowane opcje. Jest to dość pomysłowe rozwiązanie i trochę żałujemy, że deweloperzy nie zdecydowali się na ten właśnie motyw.









