Gra Doom Eternal trafiła do sprzedaży równo cztery tygodnie temu, więc jest to dobry moment, żeby sprawdzić, jak z nową produkcją studia id Software poradzili sobie Ci z Was, którzy ją kupili. Pomogą nam w tym tradycyjnie globalne statystyki osiągnięć i trofeów, które nie tylko pokazują, ile osób sukcesem zakończyło starcie z demonami atakującymi starą i poczciwą Ziemię, ale też inne ciekawe rzeczy, np. to, ilu posiadaczy strzelaniny przebrnęło przez pierwszy rozdział kampanii.
Zaczniemy tradycyjnie od danych dotyczących ukończenia gry. Zarówno w przypadku pecetowej wersji gry (platforma Steam), jak i tej na PlayStation 4, wyniki są dość zbliżone – w pierwszym przypadku jest to 41,1%, w drugim 35,5%. Doom Eternal strzelaniną łatwą nie jest (krótką zresztą też nie), ale jest to bardzo optymistyczny rezultat, bo pokazuje, że spora liczba graczy nie odpuściła i dociągnęła fabułę do końca. Przypominamy, że średnio tylko 30% graczy kończy gry, które kupuje, a że od premiery nie upłynęło jeszcze tak dużo czasu, wyniki te zostaną zapewne poprawione.
Ciekawie wyglądają statystyki, jeśli porównamy peceta z obiema konsolami. Wynik na PC jest nieco wyższy, niż na PlayStation 4, ale dla odmiany dużo wyższy, niż na Xboksie One. Na tej platformie z kampanią uporało się tylko 31,9% graczy, co sugeruje, że posiadacze „klocka” mieli znacznie mniej cierpliwości, niż ich koledzy. Inna sprawa, że mniej użytkowników Xboksa zaczęło w Doom Eternal w ogóle grać. Z pierwszą misją („Piekło na ziemi”) uporało się tylko 81,6% „zielonych” graczy. Dla odmiany na PlayStation 4 takich osób jest 90,8%, a na PC 88,2%.
Próg odstawienia wyznacza z kolei czwarta misja kampanii („Baza łowców zagłady”), gdzie zdobywamy drugie osiągnięcie fabularne po zabiciu bossa – „Łowca staje się ofiarą”. Na PlayStation 4 posiada go zaledwie 66,5% użytkowników, na PC 68,6%, a na Xboksie 59,1%. Mniej niż połowa graczy ukończyła misję dziewiątą („Taras Nabad”) – 46,1% na PS4 i 41% na XONE. Tylko pecetowcy stanęli tutaj na wysokości zadania, bo takiego achievementa wbiło 50,2% osób.

Jeśli chodzi o inne wyzwania, to wyniki są całkiem przyzwoite. Przynajmniej jedną bramę Slayera zamknęło 61,4% graczy na PlayStation 4, 55,2% na Xboksie One i 68,1% na PC. Z kolei 666 demonów zabiło 76,4% posiadaczy konsoli PS4, 67,8% użytkowników Xboksa One i 75,7% pecetowców. Mniej cierpliwości fani strzelaniny wykazali za to w kwestii poszukiwania znajdziek. Na żadnej platformie osiągnięcia z tej grupy nie przekroczyły granicy 20%.
Na koniec zostawiamy Was z wybranymi osiągnięciami/trofeami, które przeglądaliśmy na potrzeby tego artykułu. Pierwsza wartość dotyczy konsoli PlayStation 4, druga Xboksa One, trzecia to PC w wersji Steam.
- Procent graczy, którzy ukończyli pierwszą misję: 90,8% – 81,6% – 88,2%
- Procent graczy, którzy ukończyli czwartą misję: 66,5% – 59,1% – 68,6%
- Procent graczy, którzy ukończyli siódmą misję: 52,3% – 46,3% – 55,6%
- Procent graczy, którzy ukończyli dziewiątą misję: 46,1% – 41% – 50,2%
- Procent graczy, którzy ukończyli grę: 35,5% – 31,9% – 41,1%
- Procent graczy, którzy ukończyli tryb dodatkowego życia: 2,8% – 1,9% – 2,1%
- Procent graczy, którzy zwiększyli wszystkie atrybuty bohatera: 46,2% – 40,7% – 50,4%
- Procent graczy, którzy znaleźli wszystkie dyskietki: 16,2% – 14,1% – 18,1%
- Procent graczy, którzy znaleźli wszystkie winyle: 16% – 13,8% – 18,1%
- Procent graczy, którzy znaleźli wszystkie figurki: 15% – 13,1% – 16,3%
- Procent graczy, którzy uzupełnili cały kodeks: 18,3% – 15,3% – 19,9%
- Procent graczy, którzy zamknęli wszystkie bramy Slayera: 27,2% – 24,3% – 33%
- Procent graczy, którzy zdobyli superbroń: 26% – 23,3% – 31,3%