Do winnicy Corvo Bianco w grze Wiedźmin 3 można sprowadzać konie

Nie jest żadną tajemnicą, że Geralt w grze Wiedźmin 3 potrafi ujeżdżać dzikie konie, o ile wcześniej otumani je za pomocą znaku Aksji. Taka możliwość nie jest w Dzikim Gonie specjalnie przydatna, a to dlatego, że nasz wędrowny zabójca potworów potrafi w dowolnym miejscu przywołać Płotkę, czyli należącą do niego klacz. Jak się okazuje, biegające wolno po świecie rumaki da się jednak wykorzystać w inny sposób. Jedna z naszych Czytelniczek – Justyna – odkryła, że w dodatku Krew i wino mogą one zostać sprowadzone na stałe do winnicy Corvo Bianco.

Od razu zaznaczmy, że ta ciekawostka nie ma żadnego przełożenia na rozgrywkę. Ściągniętych do naszego domu koni można, co prawda, dosiadać (i to bez użycia znaku Aksji, bo niby są oswojone), ale nigdy nie staną się one Płotką, czyli nie zastąpią podstawowego wierzchowca Geralta. Oferowaną przez grę możliwość można wykorzystać tylko po to, żeby wprowadzić trochę życia do samej winnicy, bo rumaki automatycznie wylądują w znajdującej się obok willi stajni.

Trzy dzikie konie w stajni.

Z oczywistych względów akcję da się przeprowadzić tylko w Toussaint, czyli obszarze dostępnym w dodatku Krew i wino. Żeby sprowadzić konia, należy go najpierw uspokoić znakiem Aksji, potem dosiąść i jadąc na oklep dotrzeć do Corvo Bianco. Na potrzeby eksperymentu oswoiliśmy w sumie trzy wierzchowce i od tego momentu zawsze widzieliśmy je w stajni. Owszem, czasem zdarzyło się, że z nieznanych względów zniknęły wszystkie, ale sytuacja wracała do normy po skorzystaniu z systemu szybkiej podróży – również po zmianie krainy.

Możliwość oswojenia koni to prawdopodobnie błąd przeoczony przez deweloperów. Być może gra traktuje otumanione wierzchowce w taki sam sposób, jak Płotkę, bo nasza klacz w Toussaint automatycznie zostaje teleportowana do stajni w Corvo Bianco, jeśli stracimy ją z oczu. Wszystko wskazuje na to, że dotyczy to również dzikich koni, ale warunkiem koniecznym do zaakceptowania ogiera przez grę jest dotarcie na jego grzbiecie do domu.