Nie jest żadną tajemnicą, że twórcy gier komputerowych nierzadko testują rozmaite rzeczy podczas produkcji i równie często zapominają usunąć ślady po tych eksperymentach z finalnej wersji dzieła. Zdarza się również, że wśród tych odpadków znajdują się rzeczy, które z różnych względów zostały niedokończone. Idealnym przykładem jest tajemnicze Miasto duchów w Grand Theft Auto III. Kiedy fani zdali sobie sprawę z jego istnienia, zwolennicy teorii spiskowych sugerowali, że jest to pozostałość po czwartej dzielnicy, która rzekomo było planowana przez studio Rockstar North. Nie ma w tym jednak ani krzty prawdy.
Obszar, po którym poruszamy się w Grand Theft Auto III, składa się oficjalnie z trzech wysp: Portland, Staunton i Shoreside Vale. Wspomniane wcześniej Miasto duchów (Ghost Town) zlokalizowane jest w bezpiecznej odległości od centrum Liberty City i jest od niego całkowicie odizolowane. Oznacza to, że w trakcie gry nie może odwiedzić go w tradycyjny sposób – pieszo lub samochodem. Da się do niego za to dotrzeć przy pomocy samolotu Dodo, ale wymaga to dużych umiejętności w prowadzeniu maszyny.

Deweloperzy ze Szkocji zbudowali wspomniany fragment metropolii z konkretnego powodu, a jest nim otwierająca zmagania introdukcja. Obszar zlokalizowany w Ghost Town pojawia się już w pierwszym przerywniku filmowym, a przedstawia on okolice banku, który stał się celem napadu Claude’a i Cataliny. Co ciekawe, jeśli dokładnie przyjrzymy się początkowej scenie, w której samochód gangsterów ucieka z miejsca przestępstwa, zauważymy, że po prawej stronie nie umieszczono wystarczającej liczby tekstur, by przykryć otaczającą lokację pustkę. Na drobne niechlujstwo projektantów mapy można jednak przymknąć oko, gdyż podczas pierwszego uruchomienia gry, szanse, że zwrócimy na takie detale uwagę, są praktycznie zerowe.

Twórcy GTA III przyznali po latach, że nie spodziewali się, by ktokolwiek był w stanie odnaleźć wspomniane Miasto duchów. Jak to jednak zwykle bywa, nie powstrzymało to czujnych fanów. Swego czasu powstała nawet specjalna modyfikacja do pecetowej wersji gry, która pozwalała dostać się do odosobnionej części miasta za pomocą długiego mostu. Znajdziecie ją w tym miejscu, choć nie mamy pewności, że działa ona prawidłowo, wszak ukazała się prawie dziesięć lat temu.