Obecność papierosów w grach komputerowych nie jest niczym nadzwyczajnym – w wielu tytułach możemy zobaczyć zarówno palących bohaterów, jak i wybory tytoniowe, na ogół w postaci walających się tu i ówdzie paczek. Bardzo rzadko jednak zdarza się, żeby jakaś gra zawierała prawdziwe produkty tego typu, a z taką właśnie sytuacją mamy do czynienia w drugiej odsłonie serii Watch Dogs. Choć sandbox nie bombarduje nas nimi wprost, to jesteśmy w stanie się założyć, że decydenci z firmy Ubisoft z pewnością nie byliby zadowoleni z takiego obrotu sprawy, gdyby w ogóle o niej wiedzieli.

Zaskakujące odkrycie zawdzięczamy fanowi posługującemu się ksywą Lochcelious, który postanowił sprawdzić, jak w Watch Dogs 2 prezentują się wnętrza zamkniętych na cztery spusty sklepów i punktów usługowych. Co ciekawe, półki zawierające paczki papierosów istniejących w rzeczywistości marek ów jegomość odnalazł w… salonie fryzjerskim. Przybytek zlokalizowany jest na wybrzeżu w dzielnicy Marin, zaledwie 500 metrów od domu, w którym Marcus Holloway budzi się po zakończeniu prologu.
Choć jakość tekstury umieszczonej w sklepie pozostawia sporo do życzenia (na PC widać więcej, na PlayStation 4 zdecydowanie mniej), nie ma najmniejszych wątpliwości, że któryś z deweloperów Ubisoftu wykorzystał zdjęcie przedstawiające półkę z prawdziwymi fajkami. Każdy palacz bez trudu rozpozna na niej charakterystyczne paczki papierosów Marlboro, a Ci mieszkający w Stanach Zjednoczonych również Sonomę i Old Gold. Tekstura zawiera ponadto napis „Pleasure”, który stanowi część hasła reklamowego istniejącej od 1957 roku marki Newport. Z racji tego, że napis jest stosunkowo duży, ale brakuje na nim nazwy papierosów, można śmiało założyć, że ktoś go celowo usunął, by nie rzucał się w oczy. Jego pełna, ale mniejsza wersja, widoczna jest odrobinę niżej.

Wykorzystywanie prawdziwych zdjęć, nierzadko znalezionych w sieci, to częsta praktyka deweloperów. Autorzy idą na łatwiznę, bo takich tekstur, ledwo widocznych i schowanych głęboko w niedostępnej lokacji, nie zauważa 99% graczy. Potwierdza to zresztą opisywany przypadek, bo gra Watch Dogs 2 ukazała się w listopadzie 2016 roku, a o tej wtopie dowiedzieliśmy się dopiero teraz. Nie zmienia to faktu, że sprawa może mieć dalsze konsekwencje, bo reklamowanie prawdziwych papierosów – nawet w taki sposób – jest dla Ubisoftu szalenie niewygodne.