Redzi nie zrezygnują z pełnej nagości w Cyberpunku 2077 – spora dawka konkretów

Czterech niezbyt dużych youtuberów (TheNeonArcade, MadQueen Show, LastKnownMeal i The Triple S League) połączyło swoje siły i zorganizowało przedwczoraj podcast dotyczący gry Cyberpunk 2077. W charakterze gościa specjalnego wystąpiła w nim Lilayah – community manager w firmie CD Projekt Red, która z oczywistych względów zajmuje się aktualnie najnowszą produkcją polskiego studia. Organizatorzy przedsięwzięcia wykorzystali szansę, żeby zadać jej mnóstwo pytań dotyczących nadchodzącej produkcji, które to z kolei podrzucili im ich widzowie. Choć Lilayah nie mogła o wielu rzeczach mówić wprost, to w ciągu dwóch godzin pogadanki i tak rzuciła sporo światła na nurtujące graczy kwestie. Postanowiliśmy wybrać najlepsze kąski i zaprezentować je Wam w skondensowanej formie.

Biorąc pod uwagę wysyp informacji o Cyberpunku 2077 po targach E3, nie jesteśmy przekonani, że wszystko, co tutaj przeczytacie, będzie dla Was nowością. Mamy jednak nadzieję, że uda Wam się wyłowić z tej ściany tekstu kilka interesujących rzeczy, dlatego bez zbędnego pieprzenia dajemy Wam to mięsko. Miłego!

  • Marcin Przybyłowicz (kompozytor muzyki do gry Cyberpunk 2077) zdecydował się zmienić utwór Chippin' In, bo nie był zadowolony z wersji, którą mogliśmy usłyszeć w zaprezentowanym blisko rok temu materiałowi przedstawiającemu rozgrywkę. Piosenka jest teraz bardziej agresywna, co doskonale słychać pod koniec najnowszego trailera. Marcin inspirował się utworem Wake Up grupy Rage Against the Machine – kawałek ten można było usłyszeć m.in. w finałowej scenie filmu Matrix. Szwedzki zespół Refused spełnił te wymagania.
  • Lilayah potwierdziła, że wszystkie prawa do muzyki użytej w grze będą należeć do firmy CD Projekt Red. Logicznie rzecz biorąc, takie rozwiązanie całkowicie wyklucza obecność utworów licencjonowanych, a więc modelu stosowanego np. w serii gier Grand Theft Auto.
  • Gra w odpowiedni sposób wytłumaczy osobom nie mającym kontaktu z pierwowzorem, czym jest to uniwersum. Hardkorowi fani mogą za to spodziewać się wielu różnych niespodzianek.
  • Wsparcie dla modów jest rozważane i „znajduje się na liście rzeczy do zrobienia”, ale nie można z całą pewnością powiedzieć, że będzie. Na pewno nie na premierę, bo studio chce przede wszystkim skończyć grę.
Sześć dzielnic – sześć gangów.
  • Keanu Reeves to Johnny Silverhand, koniec, kropka. Część fanów uniwersum zwróciła uwagę, że Silverhand w oryginalnym Cyberpunku jest blondynem, a w grze firmy CD Projekt Red nie i to wzbudziło ich podejrzenia. Są one całkowicie nieuzasadnione. Zmiana koloru włosów zostanie wytłumaczona w toku fabuły, a ma ona związek z poszukiwanym przez V kluczem do nieśmiertelności, który często przechodził z rąk do rąk. O co dokładnie chodzi, dowiemy się po premierze.
  • Postać Johnny’ego Silverhanda zawsze była istotną częścią gry i nie została dodana w połowie produkcji. Przypominamy, że Keanu Reeves zgodził się zagrać tego muzyka dopiero w lipcu zeszłego roku.
  • Mike Pondsmith (twórca gry fabularnej Cyberpunk) nadzoruje powstawanie produktu, ale nie jest tak, że tworzony jest on pod jego dyktando. Wizja studia CD Projekt Red to około 75% całości, Pondsmith zaś pełni rolę typowego konsultanta, mówiąc, czy dany pomysł jest w porządku i zgodny z jego uniwersum.
  • Deweloperzy pracują nad trybem fotograficznym i prawdopodobnie zostanie on udostępniony już na premierę gry.
  • Autorzy uwzględnią możliwość wyboru poziomu trudności, ale nie wiadomo jeszcze, ile tych poziomów będzie.
  • Night City będzie zbudowane z sześciu różnych dzielnic. W każdej z nich rządzić będzie zupełnie inny gang.
  • Opcję ukończenia gry bez zabijania kogokolwiek jest poważną zmianą, która została wprowadzona w trakcie produkcji pod wpływem feedbacku otrzymanego od fanów. Zostało potwierdzone, że rozwiązanie jest „pełne” i V nie będzie likwidować ludzi w przerywnikach filmowych, na które gracz nie ma wpływu. Nie oznacza to jednak, że nasz śmiałek nie będzie w ogóle wyrządzał bohaterom niezależnym krzywdy.
  • Wybór idola z dzieciństwa podczas procesu tworzenia postaci został całkowicie skasowany i nie będzie uwzględniony w pełnej wersji gry.
  • Cyberpunk 2077 będzie oferować różne minigry, hakowanie na pewno zostanie jedną z nich. Można też spodziewać się wyścigów samochodowych i strzelnicy, gdzie V zwiększy swoje umiejętności strzeleckie.
  • W grze będą obecne modyfikacje uzbrojenia, nie da się za to dokonywać żadnych zmian w wyglądzie mieszkania. Tak w ogóle, otrzymamy tylko jedną kryjówkę w całym Night City, co może być nieco rozczarowujące. Deweloperzy badają temat zmian w wyglądzie/osiągach pojazdów, ale nie zapadła jeszcze decyzja, czy taka możliwość zostanie udostępniona w pełniaku.
  • Jest zdecydowanie za wcześnie, by mówić o wsparciu gry po premierze mniejszymi dodatkami DLC – podobnymi do tych, które otrzymał trzeci Wiedźmin. Nie jest wykluczone, że takowe się pojawią, ale żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Na razie zbierane są opinie fanów.
  • Cyberpsychoza nie będzie obecna w grze, zamiast tego autorzy przygotują specjalny limit (podobne rozwiązanie zastosowano w grze Deus Ex: Rozłam ludzkości), który ograniczy możliwość instalowania nowych modułów w ciele bohatera. Wszczepy można dezaktywować i na ich miejsce wkładać inne. Efekty cyberpsychozy mogą być widoczne u bohaterów niezależnych, ale nigdy u naszego podopiecznego.
  • Pełne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry zobaczymy niedługo przed premierą, na pewno nie w tym roku.
  • Night City jest położone na terenie dzisiejszej Kalifornii, więc trzeba się liczyć z tym, że panują tam typowe dla tego stanu warunki atmosferyczne. Na pewno nie będzie śniegu, dominować ma słoneczna, dobra pogoda (w położonym nieopodal Los Angeles deszcz to wydarzenie, pada raptem przez kilka dni w roku). Obecność kwaśnych deszczów nie jest na razie potwierdzona.
  • W grze pojawi się system poszukiwania bohatera, niekoniecznie podobny do tego, który znamy z serii Grand Theft Auto. Nie będzie można poddać się i trafić do więzienia. Aby przestać interesować bandytów i stróżów prawa, trzeba się gdzieś zaszyć i poczekać, aż sytuacja zrobi się mniej gorąca.
  • Płeć V będzie mieć znaczenie, niektórzy bohaterowie niezależni będą reagować na nas odmiennie w zależności od tego, czy jesteśmy kobietą czy mężczyzną. Autorzy przewidują możliwość zmiany budowy ciała naszego śmiałka, ale jest jeszcze za wcześnie na konkrety.
  • Romanse odegrają ogromną rolę w grze. W przeciwieństwie do Geralta, V nie ma określonych preferencji seksualnych i gracz sam wybierze, jakie rozkosze cielesne go interesują. Bohaterowie niezależni mają na stałe przypisaną orientację seksualną, co pozwala przypuszczać, że w zależności od wybranej opcji, nie będziemy w stanie iść do łóżka z każdym.
  • W grze można skorzystać z usług prostytutek.
  • Będzie istniała opcja rozczłonkowywania ciał, ale do celu tego niezbędna jest potężna broń. Nie będzie można odrywać i zbierać kończyn w celu pozyskiwania wszczepów, nie tylko ze względu na ograniczenia techniczne, ale również z powodu ryzyka zburzenia balansu rozgrywki. Każde zwłoki będzie dało się za to przeszukać.
  • Lilayah nie wie, w jaki sposób rozwiązana zostanie kwestia szybkiej podróży, ale wiadomo już, że na pewno nie zostanie zrealizowana w formie jazdy taksówką. Potwierdziła też to, co wiedzieliśmy wcześniej – ekran szybkiej podróży będzie jedynym loadingiem w grze.
  • W grze pojawią się uliczne koty i psy, ale nie będzie można mieć własnego zwierzaka.
  • W produkcie studia CD Projekt Red odwiedzimy różne kluby, niekoniecznie będą to jednak kluby ze striptizem. Jeden obszar w Cyberpunku 2077 będzie przypominać taki właśnie przybytek.
  • Nie będzie żadnej cenzury nagości, zarówno na poziomie kreatora postaci, jak i w samej grze. Lilayah zapewniła, że pełna nagość ciągle brana jest pod uwagę.
  • Gra pozwoli zmienić ciuchy głównego bohatera, choć Lilayah konkretnie wspomniała tylko o kurtkach. Każda klasa postaci będzie miała inny zestaw ubrań do dyspozycji.