Tak rozbudowana gra, jaką jest Grand Theft Auto: San Andreas, nie mogła obejść się bez różnego rodzaju cięć na etapie produkcji. Studio Rockstar North eksperymentowało z wieloma interesującymi pomysłami, np. możliwością jazdy na deskorolce, ale niektóre z nich nie doczekały się implementacji w pełnej wersji hitu. Szkoci postanowili też usunąć z tej odsłony serii GTA kilka nieźle zapowiadających się misji, co jest dość zaskakujące, bo niektóre z nich doskonale uzupełniałyby fabułę produktu. Właśnie tymi zadaniami zajmiemy się w niniejszym artykule – poniżej znajdziecie nie tylko ich opisy, ale również krótkie wzmianki o tym, co pozostało z nich na nośniku.
DOBERMAN
W finalnej wersji GTA: San Andreas pod tą nazwą kryje się misja, którą otrzymujemy od Sweeta, pierwotnie jednak, miało to być zupełnie inne zadanie, a jego zleceniodawcą był znienawidzony przez mieszkańców dzielnicy Grove Street oficer Tenpenny. Z rozkazu skorumpowanego gliniarza CJ miał zlikwidować jednego z handlarzy marihuaną, który został aresztowany podczas nalotu we wschodniej części Los Santos. Tenpenny obawiał się, że niejaki Carver – jego kolega po fachu – odkryje nielegalne powiązania policjanta ze światem przestępczym, dlatego nie tylko chciał pozbyć się niewygodnego świadka, ale też odzyskać posiadany przez niego towar. Wszystkie dialogi związane z tą misją pozostały na płycie, jak również dwa niewykorzystane modele postaci Poncha (diler) i Carvera.
FISH IN A BARREL
Ten tytuł powinniście kojarzyć z pełnej wersji gry, pojawia się on bowiem przed podpisaniem umowy pomiędzy naszym bohaterem, a Four Dragons Casino w Las Venturas. Pierwotnie miała to być jednak pełnoprawna misja, w której CJ eskortuje pana Ran Fa Li z miejskiego lotniska do kasyna, uciekając próbującym go zabić mafiozów. Z plików tekstowych wynika, że wspomniany przerywnik filmowy miał zostać odtworzony dopiero po pomyślnym wykonaniu zlecenia, dlaczego jednak usunięto cały grywalny fragment, nie wiadomo.

IMPOUNDED
Po ukończeniu misji High Stakes, Low Rider, CJ miał otrzymać telefon od Cesara Vialpando, który zapraszał go do swojego warsztatu w celu podrasowania samochodu. Kiedy nasz bohater zjawił się we wskazanym miejscu, okazało się, że jego wóz został odholowany. Zadanie koncentrowało się na kradzieży auta z policyjnego parkingu na Pershing Square, a następnie odprowadzenie go z powrotem do garażu latynoskiego przyjaciela, oczywiście po zgubieniu ścigającego złodziei radiowozu. Można śmiało założyć, że opisywana misja miała przede wszystkim powiadomić gracza o obecności wspomnianych parkingów, gdyż były one od tego momentu oznaczane na mapie świata. Na płycie z finalną wersją gry znaleźć można nie tylko ikonę tych przybytków, ale również wszystkie dialogi związane z tym zadaniem.
LOOKING FOR A BIG SMOKE/ALL TERRAIN TAKE DOWN
Z zapisów w plikach gry wynika, że obie te misje wchodziły w skład większego zadania, które uaktywniało się po powrocie naszego bohatera na Grove Street w ostatniej fazie kampanii. W pierwszej części CJ musiał wytropić rosyjskiego handlarza narkotyków i spuścić mu łomot, aby dowiedzieć się, gdzie aktualnie przebywa Big Smoke. W drugiej natomiast mieliśmy przejąć kontrolę nad terytorium należącym do gangu Vagos, dzięki czemu uzyskalibyśmy dostęp do siedziby zdrajcy. Misje te zostały zastąpione koniecznością przejęcia obszarów przez gangsterów z Grove Street – najwyraźniej taka decyzja została podjęta przez deweloperów w późniejszej fazie produkcji gry. Nie zmienia to oczywiście faktu, że po usuniętych zadaniach pozostały wyraźne ślady w plikach. Na płycie można również znaleźć model wspomnianego dilera.
ROADSIDE ASSISTANCE
Zlecenie koncentrujące się na holowaniu zepsutego samochodu marki Sultan, które CJ miał wykonać wspólnie z Cesarem Vialpando w mieście San Fierro. Zadanie nie należało do specjalnie skomplikowanych – bohaterowie musieli odnaleźć uszkodzony pojazd, a następnie odstawić go do garażu w dzielnicy Doherty. Dokonane przez studio Rockstar North cięcie tłumaczy dlaczego w salonie Wanga pojawiają się dwa auta po ukończeniu misji Test Drive, a nie jeden, jak w przypadku pozostałych. Można śmiało założyć, że zlecenie Roadside Assistance miało być właśnie częścią przysług wykonywanych dla Wanga – w takim układzie Sultan najprawdopodobniej trafiłby do salonu w mniej podejrzany sposób.

TANKED UP
Ostatnia misja, którą CJ miał wykonać dla Zero podczas swojego pobytu w mieście San Fierro. Tym razem Berkley chciał zaatakować sklep zleceniodawcy za pomocą zdalnie sterowanych samochodów z ładunkami wybuchowymi, my mielibyśmy zniszczyć je małym czołgiem, zanim dotrą one do celu. Wszystkie teksty związane z tym zadaniem znalazły się na płycie z grą, co ciekawe – była to jedyna misja, w której mieliśmy kontrolować pojazd o nazwie RC Tiger.
THE TRUTH IS OUT THERE
Misja wieńcząca pobyt na pustyni przed otrzymaniem kluczy do opuszczonego lotniska. Z bohaterem gry kontaktuje się The Truth, który prosi go o pomoc w ucieczce przed agentami FIB. Mężczyzna jest ścigany przez władze za węszenie w pobliżu Strefy 69, a całe wyzwanie polega na wyrwaniu się z pościgu prowadzonego przez funkcjonariuszy biura. Szkoci nie zdążyli przygotować mówionych dialogów do tego zadania, ale wszystkie zapisy tekstowe okazały się gotowe i poniewierają się na płycie. Warto nadmienić, że w tej misji miała pojawić się ciężarówka FIB, która ostatecznie nie została w ogóle użyta, choć jej model można bez problemu znaleźć na nośniku z grą GTA: San Andreas.